01 May 2010

En kväll med Hoffmaestro and Chraa

Efter 3 långa år fick jag igår återigen uppleva Hoffmaestro och Chraa live. Förra gången var det på en festival i Stockholm och denna gången var det på Nöjes i Karlstad. Då hade jag inte en aning om vilka de var, men det var kärlek vid första ögonkastet, och igår var de efterlängtade.Men Valborgsmässoafton, denna dag mot häxtro och onda andar, handlade inte bara om Hoffmaestro och Chraa utan även om lite annat....

Dagen inleddes med en lyxig frukost och efter det blev det en mycket trevlig födelsedagslunh hos Erika. Vin och pastasallad, vilket uinderbart sätt att börja en dag på. Sen blev det grillning hos Lina och Mats där det än en gång bevisades hur gott det är med grillat och att finns det hjärterum så finns det stjärterum:)Lina bjöd på musicquiz innan det var dags för Nöjes och Hoffmaestro och Chraa. (Jag behöver väl inte säga att mitt lag vann)

Matbord med plats för ALLA

Snart inne...


Fredrik bjöd på en liten sväng om medans vi väntade på Hoff. Väntan var lång, men den som väntar på nått gott....

Yeah!

Det var så bra, så varmt, så fyllt av glädje och gemenskap och sa jag att det var varmt. Svetten rann ikapp med att vi hoppade till musiken. Vi var galna men Hoffmaestro var galnare. En galet rolig kväll! Nu vill jag se dem igen....ute i sommar vore det bästa....

Mitt svettiga lilla gäng:)

1 comment: