05 May 2010

Jag dömmer inte, jag bara undrar....

....vem som har med sig ost som snacks? Inte ostbågar, ostringar, små osttärningar....nehe utan en hel ost fortfarande inslagen i sin orginalförpackning. VEM?
Vissa kanske tycker att det är eller låter tråkigt att sitta på biblioteket dag ut och dag in för att plugga. Det är inte min favorit syssla, det kan jag lova, men jag måste säga att det kan vara väldigt underhållande. Framförallt om man sitter på ett ställe där man har bra utsikt,som balkongen. Där ser man väldigt bra! Ibland går det förbi de snayggaste snyggingarna, ibland någon med konstig frisyr, ibland händer det att någon snubblar i trappan eller går in i någon, ibland ljuder komiska meddelanden ur högtalarna och sen ibland får man syn på sånt man inte tror är på riktigt. Som att någon äter ost...som snacks...ur orginalförpackningen...i biblioteket. Jag kunde inte sluta titta, för jag trodde inte mina ögon. Jag var tvungen att se det en gång till för att tro det. Så jag tittade tills att killen än en gång tog en tugga(!)ost. Jag älskar ost men jag undrar om det är det minsta gott att sitta och äta det så som han gjorde.....jag bara undrar.....

No comments:

Post a Comment