18 May 2010

Min mor är en klippa och min far är en hjälte

...och nu tror ni att jag är något gudabarn, som tagen ur den grekiska mytologin. Hennes mor var den berömda mycket vackra klippan Methusa och hennes far den beryktade och omtalade hjälten Staffasos. Riktigt så sagolikt är inte mitt liv, men lik väl har jag en mor som är en klippa och en far som är en hjälte. De kan och vet allt matnyttigt som en människa någonsin behöver veta, de räddar mig gång på gång ur situationer som jag är oförmögen eller för fattig att reda ut och de stöttar mig vad för än konstigt jag hittar på. Jag vet att jag gör dem stolt och jag är ganska säker på att jag vissa stunder gör deras hårstrån lite gråare. De har gett mig kärlek, förnuft och humor. De har byggt mitt intresse för idrott, naturen och kungahuset. De har gett mig en vacker kropp(?) och en hjärna suktande efter kunskap:) och jag är dem evigt tacksam för allt detta. Jag vet inte vad jag hade gjort utan mina föräldrar.....

...i detta nu hade jag haft en klänning full av stearin. Ibland är små små saker som detta som får mig att inse att ni är bäst och så otroligt värdefulla!Puss och kram

No comments:

Post a Comment