11 May 2010

Drömmar....

Nu pratar vi inte dagdrömmar, framtidsdrömmar eller kakorna som heter drömmar. Nej nu menar jag drömmar som man frömmer på natten, eller i mitt fall på morgonen när jag somnar om. Två dagar i rad har de varit tokigare än på länge:)

Igår : Min kompis Krille, som helt plötsligt sitter i rullstol, vispar grädde. Grädden vispar han för att han ska hjälpa sin roomie, Maschel, med att göra en tårta. Krille tror att det är en vanlig film kväll, men icke här ska det bli fin kalas och genast känner Krille en enorm prestations ångest. Han vispar ju inte vilken grädde som helst, det ska bli tårtgrädde. Vi åker upp och ner i en hiss för att hämta folk till kalaset och hela tiden tjatar Krille om att jag ska smaka på grädden så att den är perfekt. Finklädda var vi med för det skulle ju bli finkalas, det var bara Krille som drog runt i mysbrallor.....

Idag: Det är Victorias och Daniels bröllop och allt är kaos. Vi är på nån stor scen och när Victoria vänder sig mot mig så har någon blonderat henne och fluffat hennes hår så att hon har en lejonman på skallen. Victoria verkar dock nöjd med håret. Hennes hår får mig att tro att det nog inte är hon. Jag är i alla fall bröllops cordinator och har headset och allt. Abba ska sjunga nån av sin låt Fernando för att öppna hela cermonin. Abba sjunger, alla är nöjda och jag springer runt o fixar och sen ska Abba sjunga igen och då är tjejerna i Abba missnöjda för de vill inte inleda numret med att säga det som Björn och Benny har bestämt att de ska säga. Panik det ju jag som har hand om det här! Kom igen nu tjejer kör!.......aaaaahhhh......

Idag när jag vaknade stod min dörr lite, lite öppen och den är ALLTID stängd. Att drömma konstgt, men kul, och vakna med en dörr lite på glänt det är inget bra tecken om man är mig....Jag hoppas verkligen inte att jag har agerat till dessa konstiga manus.....

No comments:

Post a Comment