12 February 2010

Today is the day....

Nu börjar det!Inte imorrn och inte om en vecka eller två månader....nej NU, IDAG!
Vad vi har...
...hoppats...
...spekulerat...
...undrat...
...men framförallt...längtat...

Så nu ska vi spendera två och halv vecka åt att vara...
...nervösa...
...taggade...
...glada...
...besvikna...
...upprörda...
...lyckliga...
...stolta...
...och fastklistrade framför vår, kompisens eller grannens TV...
VISST KOMMER DET BLI UNDERBART!
Livet kommer planeras och levas utifrån OS programmet. Vi sportnördar kommer älska dessa veckor och de som av någon konstig anledning inte gillar sport kommer inte kunna gömma sig för det kommer vara överallt. Join the gang and have some fun vet ja:)
Jag vill att Sverige ska vinna allt men jag inser att så inte kommer bli fallet. Ska jag vara ärlig så kan jag njuta nästan lika mycket av att se en riktig hårt kämpande idrottsman eller kvinna från ett annat land vinna. Glädjen, stoltheten och lättnaden finns ju där på precis samma sätt även fast att man är från Canada eller Norge. Ok, norkarna står inte överst på min lista över vilka nationer jag hejar på om inte Sverige är med eller inte kan vinna. Det finns två undantag....kungen och prinsen. Jag älskar att titta på dem, både när de kör skidskytte och inte gör det. Det skulle vara ok om de vann varsin tävling, bara de svenska killarna får vinna ett par de med.
Två bra anledningar att kolla på OS....
HEJA SVERIGE!

5 comments:

  1. jag gillar också kungen och prinsen! De får mer än gärna vinna för mig! =) Jag är så exalterad att OS äntligen är igång OCH att vi i samma veva har beställt biljetter! Känns bra!
    /Klara

    ReplyDelete
  2. Haha, visste inte att dom kallads det. Tycker du dom är heta?

    ReplyDelete
  3. Jag är ju så nördig att jag tycker att deras idrottsligatalanger gör dem heta.....jag är så svag för killar som är riktigt bra på sport:)
    Sen är de kanske inte jätte heta i just de pannbanden....

    ReplyDelete
  4. Ja, jag är också svag för sånna killar.. ;)

    ReplyDelete
  5. Søte Anna! Nå mangler jo bare kongen et gull, så er vel OL komplett! :) Håper du har det fint!
    Hilsen prinsessa!

    ReplyDelete