23 February 2010

Idag gjorde Isprinsessan comeback

Jag tror faktist inte att jag har stått på ett par skridskor på 10 år. "Funkar skridskor precis som cykling;att det bara är att sätta sig på igen så funkar det. Eller är det annorlunda?Måste jag lära mig igen?" Så gick mina funderingar i bussen på väg till Tingvalla imorse. Nu ska ni inte tro att jag satt själv på bussen, absolut inte. Ombord fanns även ett 30 tal barn, för idag så var det friluftsdag. Min etta hade väldigt svårt att tro att jag inte åkt skridskor på 10 år och just denna kunskap fick dem att tjata hål i öronen på mig "Kom nu då Anna!Du måste åka idag!Kom!" De erbjöd sig till och med att hålla i mig så att jag skulle kunna åka. Ut på isen kom jag och lite som cykel var det. Jag konstaterade väl bara att jag helt enkelt åkt mer cykel än skridskor och jag tror att pappas kompis Rune hade kallat mig för Bambi även denna gång.Men jag höll mig på benen och de 15 minuter jag var på isen var absolut trevliga! Isprinsessor ska ha konståkningsskridskor och jag hade osköna hockeyrör så jag tror att mina piruetter kan bli bättre bara jag får byta skridskor........men nu ska jag väl vänta ett 10 tal år innan jag ger mig på't igen:)

No comments:

Post a Comment