03 February 2010

Där jag bor nu....för ett tag....

Flyttfågeln har än en gång landat och slagit sig till ro, ja i alla fall för ett litet tag. Jag hyr ett möblerat rum i en stor lägenhet mitt inne i stan i Karlstad. Jag delar resten av lägenheten med två killar som jag inte kände sen tidigare. De är trevliga och det funkar bra. Nackdelen med att flytta in i ett möblerat rum är att det är en själv och ens kläder som flyttar in och ganska snabbt så inser man att man saknar en massa saker(förutom alla e skor man lämnade hemma i boet)....sina korgar, egna filtar och kuddar, mattor, (plast)blommor och små grejer. Jag kommer inte stå ut tänkte jag och for till IKEA. Med ett nytt överkast, lite förvaringskorgar, en toamatta, tandborstmugg och blommor känns det nu genast bättre. Nu är det här mer som mitt rum och min toalett(ja jag har faktist en egen)

Före....

och efter.

Nu tittar ni noga och säger "Jaha, va är det för skillnad då?"Jo det ska jag berätta: överkastet och sakerna i fönstret, nämligen blommor och en trevlig liten korg. Sen är det även ett par nya förvaringskorgar i hyllan. Men vem vill se en hylla....

Fina tulpaner från fina vänner!

En ny förvaringsbox som står i hyllan....jag gillade det gammaldags mönstret.

No comments:

Post a Comment