06 November 2009

The sunny side of the street....

Imorse när jag vaknade så var det inte världens bästa dag....jag var trött, hade ont i halsen och kunde bara tänka på allt jag var tvungen att göra. Visen och ynklig pallrade jag mig upp med alla måsten hängandes över mig och sen bara inom ett par timmar så blev det en kanon dag. Solen sken och himmlen var blå(ni vet en sån där fin höst/vinter dag) jag fann både artiklar och böcker till min essay, jag fick betyg på en av mina midterms(mycket bra!)åt lunch med härliga vänner och sen bestämde och bokade vi väldigt roliga saker till nästa helg....spännande....Det får förbli en hemlis ett litet tag till.....
Solen gjorde mycket denna dag, så tack för det!

Sen imorn ska vi ju på H...O...C...K...E...Y! NHL HOCKEY! Toronto Maple leafes vs. Detroit Red Wings. Vi har betalat mycket pengar men sen är det ju inte varje lördag man får se en riktigt NHL match. Det har blivit uppenbart hur hockeytokiga vi är i Sverige jämfört med övriga Europa, för alla de andra utbytesstudenterna tycker att vi är knäppa som betalar så mycket pengar. Hellre en hockeymatch en nån jäkla dyr väska det säger jag bara.....Vet dock inte vilket lag jag ska heja på....hm...Totonto för att det är nära där jag bor eller Detroit för alla svenskarna?

Måste bara promota den här filmen lite grann: The men who stare at goats. Jag såg trailern idag och den verkar helt galen och rolig.....jag måste absolut se den. Men en sak i taget...först och främst New Moon, den är så efterlängtad och snart är det Nov. 20th........

Ikväll är det dags för ännu en födelsedagsfest(en lugn sådan för min del för imorn ska jag vakna fri från halsont....för imorn gäller det)Det är 90tals tema vilket är riktigt kul! Det är så roligt att tänka tillbaka på allt man gillade och lekte med under de 10 förtrollade åren....det var fint var det!
TREVLIG HELG alla ni underbara svenskar som läser detta!

No comments:

Post a Comment