13 February 2012

De bidde skor, bidde de

Dag 1 på sportlovet och denna dag var ämnad åt att gå på stan. Att i lugn och ro uträtta ärenden samt titta in där jag fick lust att titta in. Jag provade en mängd olika tröjor, klänningar, kjolar och byxor. Men väl hemma fanns det bara skor i mina påsar. Ett par nya träningsskor. Så välbehövligt då de befintliga inhandlades då undertecknad var i 13-års åldern. Jag hade bestämt mig för att hitta ett par som både var snygga och bekväma. Det kan man kosta på sig då man haft de gamla i 14 år. Jag gillade de jag köpte så fort jag satte på mig dem. "Du vet alla på gymet kommer ha de här" sa killen. " Ja men då måste ju jag med ha dem" tänkte jag och köpte dem :)

Sen gick jag förbi Åhléns och fick syn på ett par svarta pumps som stod i skyltfönstret. Jag har under en längre tid letat efter ett par pumps med inte för hög klack och för smal tå och där stod de. Jag sprang in, provade och så var det klart. De ska jag ha!

Ett par iaktagelser:
1) Mathias på Intersport hade förstått det här med service. Han var så trevligt att jag nästan blev kär i han. Har han varit över till USA kanske?
2) Shopping är inte riktigt anpassat till vinterhalvåret. Att springa ut och in ur affärer. Klä av och på sig kläder. Fy va svettigt det är.

Jag tänker inte shoppa i morgon om det inte är så att jag behöver något från Intersport....:)

No comments:

Post a Comment