04 February 2012

Bambi på hal is

Igår stod det skridskoåkning på schemat och det ska väll erkännas att jag aldrig varit någon skridskoprinsessa. Som liten kallades jag för Bambi, ett smeknamn som fortfarande används då jag besöker Västra Harg. Senast jag åkte skridskor var för 3 år sedan och känslan från det tillfället var att det var roligt men svårt. Jag kan ta mig framåt, få upp skapligt med fart men att jag sen har lite svårt med att stanna. Igår kände jag mig ändå väldigt taggad, mest för att det är fantastiskt roligt att göra sådana här aktiviteter med eleverna. Det är alltid som värst först när man kliver ut på isen, då är man stel och spänd i hela kroppen. För varje minut som går blir man mjukare, får upp tekniken och sen till slut så blir det roligt. Tänka sig:) Jag hade en jätterolig dag mycket tack vare eleverna som njöt till fullo men också för att jag tyckte att det var kul att åka skridskor.

No comments:

Post a Comment