13 September 2010

Slottsskogen

Jag håller på att upptäcka stan och tycker att detta är mer än trevligt. Jag borde kanske ha blivit upptäcksresande, eller finns det såna nu för tiden? Det hade varit ganska flott att bara seglat runt och hittat ny platser och varit först med att få utforska dem. Tänk hur exalterad jag hade varit då med tanke på hur nöjd jag är nu när jag får upptäcka Göteborg:)
Den senaste lilla seglatsen gick till Slottsskogen. För er som inte är bekant med denna så är det en fantastisk park som ligger mitt inne i stan. Där springer, går, sitter, spatserar, fotograferar, promenerar, umgås, grillar, solar och roar sig folk. Där finns träd, stenar, pingviner, älgar, blommor, människor(och annat som hör naturen till) och även asfalt, informationstavlor med kartor, kiosker, papperskorgar(och annat som människor behöver i en park) En väldigt trevlig park helt enkelt!


Oh björnbär!

Gott!

Den här killen mötte vi på våran tur genom skogen.

Dom är stora på nära håll

Lilla söta pingvinen är uppe på land och kollar läget

Swim, swim



Lekfullt i säldamen


Sälarna kollar läget på land.

No comments:

Post a Comment