10 September 2010

Om jag måste välja så väljer jag...


The Baseballs!


Ingenting emot tyskar men att de kunde vara så roliga och förlösande det hade jag inte en aning om! Visst jag hade lyssnat på dem, om och om igen, och jag hade sett ett par youtube klipp, om och om igen, men så ändå lyckas de att överraska än när man ser dem live. Kläderna, dansen, movesen, rösterna, liret, jargongen, frisyrerna, snacket...I love it all och känner för första gången i mitt liv att jag är väldigt avundsjuk på min mor som faktisk fick uppleva allt detta när det var THE THING. Min mor var där när raggarkulturen och rockabilly var vardag. Ja men flytta till Boxholm eller Säffle om du tycker så himla mycket om det tänker kanske några av er nu. Jag är med på er poäng, men jag är lite för rädd för att The Basebolls inte kommer besöka de ställena så ofta som jag skulle önska. I alla fall gå och se The Baseballs om du får en chans, du kommer inte ångra dig!

p.s. inte är de fula heller pöjka....

No comments:

Post a Comment