23 September 2010

Kändis på stan 2

En kvinna som Gudrun Skyman tror jag väcker känslor hos många och då framförallt hos kvinnor. I min naiva ungdom(ja den har gått över) så var min känslor för Gudrun av så stark karaktär att min röst föll på vänstern. Om Gudrun stod för 80% av anledningen till min röst så stod aftonbladets vilket-parti-ska-du-rösta-på test för de resterande 20%, och sen var det inte så mycket mer att snacka. Inför det valet som precis var så måste jag erkänna att min taktik varit lite annorlunda, jag gick mindre på han/eller hon gillar jag och faktiskt inget på aftonbladets tester(gjorde jag ens nått) Men jag gillar fortfarande Gudrun, hon är en redig och smart kvinna med ett kvinnligt sätt.Samma vecka som valet stod hon vid Brunnsparken och talade till folket, eller den lilla skara som stod och lyssnade. Vi stannade till en liten stund och då insåg jag att hon fortfarande väcker starka känslor hos mig. Hon lyser engagemang, intelligens and och har en utsträlning som tilltalar mig. Hon är en personlighet och har karaktär som en del andra partiledare bara kan drömma om.

No comments:

Post a Comment