04 July 2010

Turkiet - inte en plats för sömn

Hela våren har det planerats för att vecka 24 skulle bli veckan då det hände grejer. Riktiga grejer för då skulle kosan styras mot Alanya, Turkiet. Sedan 1 maj befinner sig en av min bästa vänner just på den orten då hon i augusti månad börjar jobba på en skandinavisk skola. "Om jag ska semester fram tills jag börjar jobba i augusti så kan jag lika gärna ha den semesterna nere i Alanya"tänkte hon och åkte dit redan 1 maj. Lite mer än en månad senare följde vi efter men dock bara för en veckas semester. Alanya tror jag visade sig från sin allra bästa sida då vi var där.....toppen väder, skönt i vattnet, ljumna kvällar, trevliga människor, god mat och dryck. Vi njöt, det kan jag lova! Mestadels av vår tid spenderade vi på stranden, vid poolen, i baren och på Green River(en restaurang som ägs av en härlig skara bröder) men förutom de platsern så blev det även ett besök på ett Turkiskt bad, Hamam. Vi blev skrubbade från topp till tå, fick ansiktsmask och massage och blev ompysslade som att vi vore kungliga. Så skönt och vad ren och len man blev:)

Fin utsikt från hotellet

Härligt med saltvatten

En av de underbara kvällarna

Goda drinkar och fina flickor

Mitt lilla resegäng

En av stans alla moskéer. Fint upplyst på kvällen.

Vackra blommor

En fin park med kullen där fortet ligger i bakgrunden.

Blommor och palmer

Men det där med att man ska komma hem från semestern och känna sig så utvild, fräsch och pigg det har jag aldrig riktigt förstått mig på. Fräsch hade jag kunnat varit om jag hade sovit lite mer. Men nu blev det ganska lita av den varan så jag var ganska sliten, brun men sliten, när jag kom hem. För jag åker inte en vecka till Turkiet för att sova det akn jag lova. Kvällarna är varma och härliga som vem gå och lägga sig då?Inte jag! På morgoe serveras frukost och sen väntar stranden och det härliga saltvattnet. Så vem vill sova då?Inte jag! Vi gick och la oss sent(tidigt?) och gick upp innan 10 för då var det frukost. Med ganska enkel matematik så kan amn säga att sömn var en brist vara. Men det var det värt för oh så roligt vi hade:) Sova får man göra när man blir gammal!

1 comment: