12 July 2010

Min mamma är inte bara djurvän utan hon är även insektsvän

Många människor är djurvänner och känner en stark kärlek gentemot djur och främst då kanske sina egna. Min mamma älskar sina egna djur, men även andras djur och alla djur. Min mamma älskar även insekter. Hon tycker att de är fina, rara och trevliga. Hon räddar små tusenfotingar som är på väg ut på vägen. Hon räddar spindlar som hamnat på fel ställe och hon skulle aldrig komma på tanken att sätta stopp för en humle-koloni, -familj, -släkt(i vilket fall en massa humlor)som flyttat in precis över våran ytterdörr. Precis där pilen pekar på kortet.

Om jag klagar över att jag varje gång jag går ut får en humla i huvet så säger bara mamma "ja men du får väl ducka när du kliver ut"

Här har vi en humla på väg in i sitt lilla hem. Jag undrar hur många de är som bor där inne för det är alltid nån på väg in.

No comments:

Post a Comment