08 July 2010

P-böter och legitimation

Under min andra vecka på sommarjobbet så fick jag två stycken olika lappar, och av helt olika typ. Den ena var en legitimation som bara skrek helylle Anna Nordlund Undersköterska vilket skämt!Jag kan leka undersköterska och vara ett väldigt snällt och omtyckt vårdbiträde, men undersköterska det kommer jag aldrig att bli. Men man tackar för titeln, sätter på sig den lilla legitimationen och cyklar ut bland Mjölbys pensionärer som tittar på min kort och berömmer allt från tänder till hy och hår. Två veckor senare så är jag nästan ensam om att använda min legitimation. Men vi har väl inte fått dem för att sätta dem i ett album och skryta om någon påhittad titel. Nej då....jag använde min. Här kommer undersköterska Anna Nordlund.
Samma vecka fick jag också en p-böter vilket även den kändes som ett skämt. Jag stod parkerad på en parkering i anslutning till mitt arbete. En parkering som hör till min arbetsplats och ändå går lapplisorna bärsärkargång och lappar allt som har mer en två hjul. Jag blev aldrig ens irriterad eller i alal fall inte på lapplisorna. Jag blev arg på min arbetsgivare som hade glömt att informera mig om att vi behövde ett parkeringstillstånd på denna parkering. Men jag bestämde mig på vägen hem för att jag inte skulle betala, det skulle Mjölby kommun få göra. Och det fick de, eller nja de fick visst bötern hävd och jag fick ett parkeringstillstånd dagen där på. Jag slapp i alla fall att betala:)

No comments:

Post a Comment