31 October 2011

Bomull

Ljudet och känslan av bomull är så otäck att det gör ont i mig. Jag får fysiskt ont i kroppen när jag tar i bomull, framförallt när jag själv är torr om händerna. Det värsta man kan göra är att dra isär bomull som av oss människor har satts ihop. Det ljudet gör att jag får svårt att andas. Men då även jag ser viss nytta i användningen av bomull så använder jag den ibland dock bara till ett begränsat antal användningsområden. Eller faktiskt bara två. 1) när jag tvättar ansiktet med ansiktsvatten och 2)då jag tar bort nagellack. Det första löper utan problem men det andra är mycket problematiskt. De första naglarna går bra tills att fingrarna blir torra av nagellackbortagningsmedlet. Då är det enbart äckligt att arbeta med bomullstussen och jag funderar helt allvarligt på att sluta och där med gå omkring med en hand målad och en hand omålad. När jag har plågat mig igenom detta så måste jag dricka för min mun är som en öken. Och sen är jag återställd. Så reagerar jag på bomull.

No comments:

Post a Comment