04 October 2011

Sådant jag får höra varje dag

"Anna är du gift" frågar en flicka på 7 år. Hon brukar fråga i alla fall en gång varannan vecka.
" Nej det är jag inte" svarar jag och tänker ingen skillnad sen du frågade sist, vilket var för 8 dagar sedan.
"Nehe, är det ingen som har hittat dig än" säger då flickan, lägger huvudet lite på sne och tittar på mig med en lite sorgsen mm-lilla-gumman blick.

Tanke: sluta leta alla singlar där ute, gå istället omkring och vänta på att bli hittade.....

"Anna vill du veta vad jag har lärt mig idag?" frågar en pojke på 12 år.
"Ja gärna, berätta!" svarar jag.
"Att man INTE ska göra hemmagjorda raketer"

Tanke: skolan är en viktig källa till(inte kunskap)utan sunt förnuft....

"Jag gillar tv-spel, godis, banan och soffor. Ja och så min kompis Casper me" säger en 12-årig pojke då han ska berätta vad han tycker om och vad som gör honom glad.

Tanke: vilken härlig mix:)

"Först gjorde jag en puck för att jag gillar hockey men sen blev det inte så bra så då fick det bli min marsvins grav. Det här skulle bli min katt, men sen blev det ett perfekt tryne och då kom jag på att min farmors granne har en gris. Och det roliga med den är att om man går in i grisens hage så blir den galen" berättar en 12-årig pojke samtidigt som han visar upp den bild han målat för att beskriva sig själv.

Tanke: snacka om förmåga att kunna spinna vidare.

"Anna vet du vad mascho betyder?"
"Nej det vet jag inte."
"Det betyder kyckling"
"Jaha, på vilket språk då?"
Här funderar 8-åringen en stund, kliar sig i huvudet och svarar:
"Kyckling språket tror jag"

Tanke: låt detta logiska och kreativa tankesätt komma tillbaka till mig. Snälla.


Två 7-åringar har en liten lunchkonversation.
"Har du någon flickvän?"
"Ja...hihihi"
"Vad heter hon?
Pojken som ska svara kliar sig i huvudet och säger:
"Hm, jag minns inte nu men vi kan väll fråga henne. För jag minns i alla fall hur hon ser ut och man kan säga att jag känner henne"

Tanke: när blir relationer så svåra?

No comments:

Post a Comment