01 November 2011

Det ska börjas i tid

Det jag har gjort idag gör vissa människor väldigt glada medan andra blir näst intill förbannade. Åsikten är fri och jag kan förstå båda sidor. Men jag fattade mitt beslut för länge sedan, nämligen i somras. När jag mitt i sommaren gick igenom min frys så fann jag tre små lussekatter. Tre små glömda lussekatter .Då fattade jag mitt beslut. I år ska jag baka lussekatterna i så god tid att det hinns med att äta upp dem. Sen att det blev just idag, den 1 november, det var mer bara en slump. Känns skönt att vi väntade in november kan jag känna så här i efterhand med tanke på ur upprörda denna handling gjort vissa. Tänk om vi hade bakat i oktober......uh, jag vill inte tänka på det.

Vi lyxade till det med lite glögg till bakningen. Pepparkaksdegen ligger nu i kylen och göttar till sig.

Clara knådar lussedeg.

Våra fina lussebullar

Bläckfisken Knut...som senare blev en fläta.
Ett helt gäng med lussebullar, en fläta och en maffig pepparkaksdeg vad var vi hade när vi vara klara.

No comments:

Post a Comment