03 March 2011

Jason Stackhouse

Vampyrtrenden som har varat nu ett par år älskas av lika många som den hatas av. Jag brukar inte ha så bra koll på trender men just den här verkar ha fångat mig. Innan jag läste första Twilight boken så kan man nästan säga att jag avskydde vampyrer. Vampyrer, allt jäkla blod, att soa i kistor, vitlök och kors över sängen för att hålla dem borta....usch vilket bullshit. Men sen fängslades jag av Twilight serien och den nya lite romantiserade vampyren. Flera gånger har jag blivit rekommenderad att kolla på True blood. Men ryktet att serien bara innehåller sex, en massa blod och sjuka överdrifter gjorde att jag stod emot påtryckningarna ganska länge. Efter att ha sett avsnitt så föll jag pladask. Karaktärerna, handlingen, spänningen och dialogen skapade ett mindre beroende hos mig. Vampyrerna i True blood må vara vackra och snygga, men de är långt ifrån den nya romantiserade vampyren. I den här serien biter och dödar de åt höger och vänster. Men jag gillar det ändå.


Min favoritkaraktär är inte ens en vampyr utan bara en helt vanlig människa. Fast Jason Stackhouse är inte vilken kille som helst. Han är en äkta lite halvdum, naiv, impulsiv men mycket godhjärtad lantis. Det mesta han gör och säger är av stort underhållningsvärde då han är en sådan typ av person som är rolig utan att veta om det.
I det senaste avsnittet som jag såg så fick Jason veta att det förutom vampyrer även finns varulvar på denna jord. Hans första kommentar blev då "No shit, is big foot real too and, and, and what about Santa?"
Helt underbart! Jag skratta så jag fick pausa ett tag.

1 comment:

  1. hahaha
    Det kommer en till heting in i serien snart (kanske har han gjort entré redan?!) så det blir bara bättre kan man säga.
    Åh, så jag längtar efter nya avsnitt. Det är en grym serie!
    /Pearl

    ReplyDelete