08 March 2011

Den som väntar på något gott....

...måste ibland vänta på tok för länge. Nu gör jag visserligen ett aktivt val att vänta. Men inte gör det vänta lättare för redan på nyårsdagen ställer de ut sina små försäljningsstånd. Stånd fyllda till bredden och inbjudande med lockande prisskyltar om att du får två st till ett billigare pris. Det stör mig att människor som dagen innan då de lovat sig själva ett nytt och mer hälsosamt liv redan på nyårsdagen kan frossa i en bulle som ska avnjutas först i februari/mars. Ja det stör mig! Om du du undrar så pratar jag om semlor och när det kommer till semlor så är jag mycket principfast. Den första semlan ska intagas först på fettisdagen och inte en dag tidigare. Sen hur många semlor man äter efter det, det bryr jag mig inte ett watt om. Och tro mig, jag verkligen älskar semlor. Jag kanske uttalar mig i ruset efter dagens semelintag när jag säger det här men jag tror att semlor är ett av mina favorit bakverk.

Ett trevligt paket att komma hem med en dag som denna.
Brogyllens semlor var verkligen gudomliga.

Semlemys

Så himla goda!

No comments:

Post a Comment