02 March 2011

En liten lapp på min dörrmatta

...och inte heller vilken lapp som helst utan en femhundralapp. Tro nu inte att min dörrmatta är magisk som trollar fram femhundralappar lite då och då eller vid behov. Så funkar den(tyvärr)inte även om jag önskar. Femhundringen som du ser på fotot kommer från killen som hyr min parkeringsplats. Så i början av varje månad så överaskas jag alltid av att det ligger en femhundring på min dörrmatta när jag kommer hem. Ja det blir en överraskning varje månad, för att jag inte riktigt vet när den ska dyka upp. Om jag hade varit killen så hade jag nog lagt den lilla lappen i ett kuvert. Att han inte gör det och att lappen bara ligger där som om det vore det mest naturliga på denna jord gör mig så full-i-skratt. Om det ligger en räkning på mattan så gör det liksom ingeting när det ligger en femhundralapp bredvid. Så festligt på något sätt.....

1 comment:

  1. Hälsa honom att han r välkommen till mig med:)
    Kram Lotta

    ReplyDelete