26 June 2010

Bye bye uppsats!

I veckan så skickade jag iväg slutversionen av min uppsats. Jag fick godkänt redan på opponeringen men sen är det alltid några små,eller större, saker som de vill att man åtgärdar. Jag behövde verkligen inte ta tag i något stort utan det var stavfel, särskrivningar och ett par källhänvisningar som skulle ändras. Gjort på nån timme och sen satt jag där med slutversionen. 10 veckor kan gå fort och långsamt på en och samma gång, det har jag fått erfara. Det var en jobbig period och man blir på snudd till lite tokig när man bara har fokus på dessa 30 sidor som ska leva upp till alla regler och krav som ställs. Liksom aldrig blir det bra, det finns alltid mer att göra. Men så kommer datumet då den ska in för opponering och då ska det vara så klart som det kan bli. Även opponeringen ska ses som ett lärtillfälle då uppsatsen ska utvecklas och bli bättre. Det som jag hade bävat för så länge, att skriva just min uppsats, var över. Den var klar!Jag hade gjort den klar! Man ska aldrig säga aldrig....men det ska dröja länge innan jag sätter mig och skriver en ny uppsats.
Tack och bock uppsatsen.....och kommer du tillbaka så dödar jag dig!(Bara så att vi är på det klara med det)

No comments:

Post a Comment