16 April 2010

Nu tar jag helg banne mig!

Jag vill inte tänka på hur många kg D-vitamin jag har gått miste om denna veckan då jag har suttit inne på biblioteket, lutad över min dator med minst 10 böcker om läslust runt mig. Det är bara vänja sig för det är så min vår kommer se ut. Jag, min dator, en mängd tjocka och tunna böcker, artiklar på artiklar skrivna av nissar som tror att de vet allt om läsningen mysterium, en vatten flaska, en matlåda som skriker högt om klockan blir mer än 11.31, en mobil som aldrig vill mig något och en lampa som släcks en gång i halvtimmen. Att ta helg är att gömma böcker i väskan, öppna internet och koll annat än universitet bibliotekets uppsats katalog, kliva ut i solen, ha en mobil som ständigt ringer, umgås med människor som pratar om annat än teori, referenser och uppsats ångest....att ta helg är att bli människa igen!
Låt solen skina och håll askan kvar där uppe eller var den är!

No comments:

Post a Comment