28 April 2010

J...a bibliotek

Jag har under mina 4 år på Karlstads universitet haft ett par kontroverser med just biblioteket. Jag fick betala pengar för böcker som var sena, vilket de hade skickat mail om men inte till den mailen jag trodde. Sen var jag inte i stan och det blev dyrare trots att jag ringde dem och så vidare. Jag gillar att sitta i biblioteket och plugga men jag gillar inte att integrera med bibliotekspersonalen och då ska det tillägas att jag är en mycket social människa. Jag och bibliotekarier befinner oss oftast inte på samma nivå....i alla fall. Nu idag hade jag fått ett mail ifrån biblioteket där det stod att lånetiden på en bok som jag hade lånat hade blivit kortare. Bara en sån sak gör mig irriterad, hur kan en lånetid ändras. Inte dagens huvudproblem. När jag öppnade mailet för att kolla när boken skulle vara tillbaka så stod det 27/4 vilket är helt galet märkligt med tanke på att det är 28/4 idag. Hur i hela fridens namn ska detta gå till? Om jag så hade fått mailet på samma dag som boken skulle varit tillbaka så hade det inte varit ok. Eller är det tänkt så att man ska släppa allt man har jobb, ungar, matlagning, patienter(inte för att ajg har nått av det men rent hypotetiskt) bara för att de på Universitets biblioteket ska ha tillbaka en av sina böcker. Jag blir så upprörd. Nu hade jag heller inte med mig just den boken till skolan idag, så jag kommer lämna in den imorn 2 dagar för sent. Den bibliotekarie som då tar en diskussion med mig om nån straff summa den kommer ångra sig och aldrig mer vilja stå i lånedisken.

För att göra inlägget lite positivt så måste jag bara få citera min mor som jag för en stund sedan pratade med. Vi pratade om att hon i stort sätt året om matar fåglarna hemma.
Mamma: de ska få mat hela sommaren!
Jag: men mamma...på sommaren kan de väll hitta egen mat.
Mamma: men de har en massa ungar som de ska mata då me.
Jag:du gör de där stackars fåglarna handikappade och icke kapabla att finna sin egen mat.
Mamma: vadå handikappad...har du nånsin sett en fågel flyga med käpp?

Hahaha henne kan man inte prata omkull......

No comments:

Post a Comment