11 April 2010

Frukt är också fest

När man ska festa till det lite ska det alltid vara fint kött, alkohol, söta efterrätter, svårlagad sås, ingen vanlig potatis, godis och chips i mängder....och sa jag alkohol. Sällan tar man fram fruktskålen då det ska bli festligheter. NEJ frukt är vardagsgrejer. Inget man smaskar på till fredagsfilmen eller bjuder jobbarkompisarna på då det är min kaffevecka. Icke. Om det är några individer som verkligen inte ser frukt som det där lilla smaskiga extra så är det barn. Fy skam att bjuda barn på frukt och kalla det för "idag ska ni få något gott" Det funkar inte. Men jag utmanade ödet och bjöd min praktikklass på fruktsallad min sista dag och maken till glada ungar. "Oh va gott!" "Jag älskar fruktsallad Anna" SÅ FRUKT KAN OCKSÅ VARA FESTLIGT!
Ett lite udda gäng....men de är goa vänner

En katt bland hermelinerna

Två nakna killar och en påklädd

No comments:

Post a Comment