16 June 2012

Nu smakar det gott igen

Efter 1, 5 år smakar Piggelin åter gott igen. Under de två första veckorna efter min halsoperation åt jag kriminellt många Piggelin. Inte ens då åt jag den för att den är så fantastisk god utan för att isen och kylan var skönt för såren halsen. Innan operationen tyckte jag om Piggelin, men efter bara ett par dagar av ständigt glassätande tröttnade jag på smaken och konsistensen. Usch va söt den är! Blä den smakar fabrik! Fy va äckligt det blir i munnen av isen.  
Men sen härom veckan när vi fortfarande hade sommarvärme och jag kom hem till min varma lägenhet så var Piggelin den enda glass som låg där ensam i min frys. Inget att välja på, jag får väll uthärda för att få i mig det kalla och bli lite nerkyld. När jag tog den första tvekande tuggan så blev det som en uppenbarelse. Men, men, men....detta är ju en god glass. Sen åt jag den med en förtjust glädje. Välkommen tillbaka in i mitt liv Piggelin. Jag tror verkligen att vi kan bli vänner igen!

No comments:

Post a Comment