26 March 2012

Uj va lätt...

Jag brukar varje vecka göra ett nutidskryss som DN har. Frågorna är ganska svåra och jag lyckas sällan så bra, men det är ett kul test för att se vad man har hängt med på under veckan och vad man har lyckats att lägga på minnet. De två sista frågorna handlar alltid om sport och de brukar jag sätta. Men denna veckan hände något som inte brukar hända. Mitt bland alla svåra frågor i början dök det upp en så kallad Kalle Anka fråga. Det var så lätt att det var skrattretande. Frågan löd nått i stil med "Prinsen av Wales, Charles, är på besök i Sverige med sin fru. Vilken titel har hon?" Svar Hertiginnan av Cornwall, även kallad Camilla. Säkert svårt för alla som inte följt Camilla och Charles "öde" genom åren. Men jag, jag visste svaret:)

No comments:

Post a Comment