10 March 2012

Tankar om reklamutskick

Inom loppet av två dagar har jag fått två reklamutskick från två olika pizzerior som jag innan de damp ner på min dörrmatta hade en aning om att de fanns. Nu kanske det inte är något konstigt med det här. Om det nu inte var så att jag aldrig tidigare fått något reklamblad från någon pizzeria, känd eller okänd. Jag har bott här i 1,5 år och detta är den första lilla hinten om att det ens finns pizzerior i mitt område. Är det då inte lite konstigt att områdets pizzerior väljer att göra mig uppmärksam på deras existens nästan samma dag. Är detta en slump eller har de spioner som håller koll på deras konkurrenter? Eller kan det vara så att detta är pizzeriornas vår precis som förra våren var revolutionernas? Är de nyöppnade eller känner de luft under sina vingar och ser sin chans att vinna mark? Frågorna är många när jag sitter här och kollar på mina två reklamutskick. Hade det bara kommit ett hade jag nog helt utan en tanke på varför, var, när och hur bara slängt den. Men nu kom det två, inom loppet av två dagar, och nu sitter jag här med mina tankar och funderingar. Jag kommer om bara någon minut att återgå till mitt liv, kanske kommer jag besöka pizzeriorna som för en stund fick mig att fundera på deras avsikter i förhållande till varandra.

No comments:

Post a Comment