16 March 2012

Om jag bara får välja en...

På väg mot Falun och skidspelen sitter jag och funderar på hur det kommer vara. Hur det kommer se ut, vilka de dominanta lukterna kommer vara och hur det kommer låta. Att uppleva skidor i världsklass och live är något helt nytt för mig och jag känner mig väldigt förväntansfull och spänd. Tänk vad mycket olika sportprofiler som kommer vara där, både aktiva men också andra. Bara det gör att det spritter till lite i kroppen. Tänk om jag får chans att prata med något eller till och med ta en bild. Vem vill jag helst av allt ha med mig på bild när jag sitter på tåget hem mot Göteborg? Om jag bara för välja en, bara en....hm. Märk nu att jag tar för givet att jag kommer ha många att välja mellan. Fler att välja mellan men ändå ett enkelt val. Alla dagar i veckan skulle jag välja Jacob Hård. Jag vill sitta på tåget hem mot Göteborg och kärleksfullt och stolt titta på kortet på mig och Jacob. Han ska le och jag ska le ännu större. Om så Hellner eller Northug kom och gick åt ena hållet och Hård åt andra så skulle jag springa efter Hård. Nu hoppas jag bara att jag får chansen till det:)

No comments:

Post a Comment