13 September 2011

NU prins charming NU

Idag har jag en sådan där trälig dag som inte ens är värd vatten. Redan imorse när jag vaknade kändes det fel. Spegeln gav ingen vacker syn, det var fortfarande mörkt ut, frukosten var smaklös och tråkig, jobbväskan var ovanligt tung, ute regnade och blåste det storm och sen var spårvagnen full. En hel dag med härliga och spontana ungar gjorde att jag glömde bort den träliga känslan som jag vaknade med. Men sen hann jag bara lämna skolan så kom den tillbaka. Så här sitter jag nu och känner mig lite trälig igen för hemma ligger det ett tusental papper på mitt golv(de ska dock in i de pärmar som jag köpte med mig hem)sängen är obäddad(på grund av den träliga morgonen)i köket finns ett diskberg och till middag ska jag äta en köttgryta med segt kött(den blev inte alls så god som jag hade tänkt) Om det nu finns en prins charmig så vore ikväll den perfekta kvällen för honom att dyka upp på sin vita, ståtliga häst och bara svepa iväg med mig. Ta mig ifrån min träliga och tråkiga tisdags värld till ett fantastiskt paradis fyllt av enbart roligheter, fint väder, glädje, god mat, lätta väskor, tomma spårvagnar, rent porslin och bäddade sängar . NU vore ett perfekt läge att dyka upp. Precis just NU.

No comments:

Post a Comment