28 September 2011

Bokmässan var en riktig hit

I förra veckan besökte jag Bokmässan i Göteborg för första gången. Jag gillar mässor och har under flera år tänkt att bokmässan vore nog en mässa för mig. Tanken och längtan om att infinna mig på bokmässan har aldrig varit så stark att jag skulle färdas från Mjölby eller Karlstad. Men nu när jag bor i Göteborg så känns det givet. Förra hösten hade jag lyckats boka in annat och missade mässan men i år hade jag tidigt kollat upp vilka datum den skulle äga rum. I fredags eftermiddag var jag där tillsamman med ett par andra mäss- och/eller bokälskande människor. Jag gillade hela grejen måste jag säga. Att strosa runt bland montrar fyllda med böcker. Stanna upp en stund och lyssna på en författare. Äta gratis godis och få små presenter(dock i reklam syfte, jag vet) Hålla i, titta på och bläddra i alla möjliga tänkbara böcker. Allt detta bidrog till en mycket härlig eftermiddag. I efterhand kan jag komma fram till att jag hade kunnat spendera en hel dag, om inte mer, där inne.
Lindström och Schyffert fick folk att stanna upp då de pratade om sin bok.
Vi bestämde att vi måste se deras show nu till våren.

Denna bilden tog jag till mamma men sen glömde jag att skicka den. Så här mamma: Varsågod en bild på Skavlan.

No comments:

Post a Comment