11 September 2011

Bye bye....(snyft)

För ett par veckor sedan såg jag The Ark för sista gången. Inte för att jag på något vis vill sluta gå på deras livekonserter utan för att de ska just sluta. De känner sig nöjda, glada och mätta och har sedan länge annonserat att 2011 blir deras sista år som The Ark. Ola Salo sa under konserten att The Ark kommer vara Sveriges snyggaste, yngsta och sexigaste pensionär. Detta må vara sant men de tar inte bort den saknad som jag kommer känna. The Ark är en grupp som jag har följt i närmare 10 år och jag har varit på 5 eller 6 livekonserter, den första när jag var 18 år. The Ark har under de här åren varit enormt duktiga på att skriva musik som berör, upprör, och berikar olikheter. Det kommer bli tomt efter The Ark.
Tusen tack för all musik och fantastiska livespelningar!

No comments:

Post a Comment