18 August 2011

Under ytan

I måndags hade vi en liten kick-of med jobbet. Den blev inte riktigt som det hade planerats då enorma vattenmassor försenade oss ett par timmar, men det blev ändå väldigt trevligt. Vi besökte Ästad gård utanför Varberg. Då förmiddags aktiviteten fångarna på gården blev inställd fick vi nöja oss med en fantastisk lunchbuffé och sen bad och bastu. Och visst blev vi nöjda. Själva badet skulle ske i en källsjö med ungefär 5-10 gradigt vatten. Kallt tänkte jag och bestämde mig för att något dopp de skulle det inte bli. Basta skulle vi inte göra i någon vanlig träbastu inte. Nej, nej för simpelt. Här skulle det bastas i en undervattens bastu. Denna undervattens bastu triggade verkligen min nyfikenhet och inte blev jag besviken. Det var så härftigt och rofyllt att sitta där i värmen och bara titta ut i vattnet där det simmade både fiskar och människor(ja då jag och mina kollegor hoppade i) Efter bara ett tio tal minuter i bastun var det faktiskt skönt att hoppa i det kalla men uppfriskande vattnet. Så man kan säga att jag badade. Ästad gård var verkligen et ställe värt att besöka.
En av fiskarna som simmade förbi utanför bastun.

En av kollegorna som simmade förbi utanför bastun

No comments:

Post a Comment