13 August 2011

En riktig blind date

Inatt när jag var på vägg hem på spårvagnen blev jag uppraggad av en kille med blindkäpp. Visserligen var klockan efter 2 och han var väll lika desperat som alla andra är vid den tiden, och där med heller inte så kräsen(?) men jag är ändå helt övertygad om att han kände att där sitter en glad och energisk tjej nyfiken på både livet och sina medmänniskor. Framförallt med tanke på att det enda jag satt och tänkte på var att jag ville sova och absolut inte ville prata med någon. Snacka om att fastna för personlighet och inte för utseende...Och hur visste han ens att jag var en tjej, om det nu är det könet han dras till. Den här killen ville i alla fall att jag skulle följa med honom ut till havet och titta på fullmånen, och jag antar att jag skulle vara den som stod för tittandet. Jag hade svårt att tycka att det hela var lite komiskt just när det hände, men idag känns det lite små roligt och dråpligt.

No comments:

Post a Comment