20 August 2011

Trend eller praktiskt?

Efter dagens lilla shoppingrunda så insåg jag att de flesta kassarna som jag bar med mig hade röda handtag. Märkligt, eller hur? Varför just rött? Kanske är det en trend. Trendiga affärer måste ha trendiga kassar med lika moderiktiga handtag. Men Hemköp är ju inte direkt någon affär känd för sin trendriktighet. Så kanske är det praktiskt med just röda handtag. Fast hur gör färgen handtaget mer praktiskt? Jag tänker en stund och ser mig själv stå och handla ännu ett plagg med de andra kassarna stående på golvet mellan mina fötter. När jag sen är färdig handlad och snabbt måste flytta mig för att inte bli nertrampad av den stressade människan som står bakom mig så grabbar jag snabbt tag i kassarna. Jag slänger först ett snabbt öga ner på kassarna och tar sen tag i dem och då är den röda färgen praktiskt. När jag tittar är den röda färgen lätt att se och då ser jag direkt vart jag ska ta tag. Jag kommer undan, kassörskan slipper slänga arga blickar och människan bakom slipper sucka. Alla blir nöjda och glada förutom jag som glömmer kvar den enda kassen som faktiskt inte hade rött handtag.... ...vilken tur att alla mina kassar från idag hade röda handtag så att jag fick med mig alla hem.

No comments:

Post a Comment