20 February 2011

Innan jag kastar bort det...

För ett par veckor sedan så var jag på ett par filmer på Göteborgs internationella filmfestival. Filmfestivalen i sig var underbar och det var så roligt att få ta del av ett annat typ av utbud än det vanliga kommersiella. Symbolen för filmfestivalen är en drake, vilket med största sannolikhet har med att göra att festivalens huvudbiograf är Draken på Järntorget. I alla fall så var årets drake ett drakfoster. Innan varje film så visade de som en film på det här drakfostret och den här lilla filmsnutten var mycket välgjord och kändes väldigt verklighetstrogen. Nästan lite för verklighetstrogen. Nästan så verklig att den var lite otäck och osmaklig. Små drakhänder som rörde sig och blod som pulserade i de små ådrorna. Festivalpasset som jag köpte och fortfarande har kvar pryds med en bild på det här drakfostret. Så innan jag slänger det så tänkte jag visa er bilden på det lilla söta men lite osmakliga drakfostret.

No comments:

Post a Comment