10 October 2010

Måste jag bestämma nu?

Den här helgen har det hänt en massa kul. Jag har haft underbara vänner på besök, haft en skön myskväll, fått njuta av fint höstväder, sovit gott, ätit gott men jag har spenderat mestadels av min tid åt att fundera. Fundera över ett val, för att komma fram till det bästa beslutet. Oj vad jag har tänkt, funderat, analyserat, rådfrågat och lyssnat på familjens och kloka vänners åsikter. Och tro mig mina vänner och min familj har kloka åsikter. Har jag blivit klokare själv? Nja tveksamt. Har jag kommit fram till ett beslut? Nja tveksamt. Imorn är det deadline. Imorn ska jag ha bestämt mig.

Det har valet har varit lika jobbig och ångestfyllt som det den veckan i maj då jag skulle välja jobb. Varken då eller nu väljer jag mellan pest eller kolera, nej jag väljer mellan två positiva poler och ändå känns det så jobbigt, ändå är oroskänslan i magen stor. Jag vet inte var oroskänslan kommer ifrån, jag vet inte vad som sätter igång tårkanalerna, jag vet inte varför jag tänker på vad mitt val skapar för konsekvenser för alla andra jag vet bara att jag är dålig på att fatta beslut. Beslut som i min värld känns stora och lite framtids avgörande. En sak vet jag tills imorn: jag ska inte bli president för de måste allt för ofta ta sådana här beslut.

No comments:

Post a Comment