02 October 2010

Lärarexamen

Vissa saker är lite av en procedur innan de blir fulländade. En sådan sak är min lärarexamen, men nu tror jag att den till 100% är klar. Alla kurser är lästa, examensarbetet skrivet och godkänt(läs väl godkänt), den första examenshögtiden avklarad, den andra examenshögtiden avklarad och jag har examensbeviset i min hand. Då måste man väl vara klar eller!? Mycket av det jag nyss räknade upp klarade jag av för ganska längesen men examensbeviset låg i brevlådan för bara ett par veckor sedan. Fint är det. Tjockt papper med vattenstämpel, fina bokstäver, propert och perfekt....så där som ett diplom ska vara. När man tittar på det är det lite svårt att greppa att det är mitt, att det är jag som har åstadkommit det som står på. Men det tillhör mig och jag är ändå ganska bra som har ett sånt examensbevis:)

Sen förra helgen var det dags för exmenshögtid nummer två. Den då alla examinerade studenter får mottaga en gåva från universitetet, inte vilken gåva som helst utan ett glasäpple. Det var tal, musik och högtidligt på alla sätt och vis och efteråt fick vi kaffe och bakelse.
Universitetets prorektor.

Jag och Daniel med våra äpplen.

Jag och Daniel och våra kömpisar Sandra och My som var och hejade på(japp, ett högt och tydligt jubel hördes då de sa mitt namn och jag fick mitt äpple)och grattade oss.

Tack för en trevlig examenshögtid Karlstad Universitet!
Vi får se om jag kommer tillbaka nån gång.......

No comments:

Post a Comment