13 October 2012

The wedding

Den 11 augusti var det så dags för det efterlängtade bröllopet mellan Hanna och Roger....eller det var vad alla inbjudna trodde. Saken var den att paret hade ingått äktenskap ett helt år innan bröllopsfesten vi var inbjudna till. Men det fick veta först under själva festen.  
Det var inte vilken fest som helst som vi blev inbjudna till utan en riktig Rockbillyfest. 
Här tar vi en fördrink hemma hos familjen Asp i Sya. 
Isse i tidsenlig utstyrsel.
En ordentlig lugg
Den goda fördrinken
Fina Tessan
Ja nu är dom här!
Vackrare än någonsin
Fina leende 
Lars-Åke höll i en liten ceremoni 
Mina bordsgrannar I
Mina bordsgrannar II och så jag.
Felix och Astrid sjöng en helt fantastisk version av Cecilia Lind och Fredrik Åkare, de hade döpt den till "Hanna Paulin och Roger Tränare"
Hanna och Farmor Barbro. Hanna bar Barbors bröllopsklänning från 1953.

Jag måste dela med mig av hur Hanna och Roger hade valt att med värmande, sanningsenliga, fina och roliga ord beskriva mig, mamma och pappa i sitt lilla bröllops häfte.
Anna N. - äldsta och bästa vän till bruden. Sedan barndomen känd som Snusbeth av okänd anledning. Har delat det mest med bruden från barbielek och fotbollsupplevelser och kärleksbrev och första rusdryck. Är faktiskt i grunden orsak till att vi är på den här festen.
Metha - Mamma i brudens andra hem. Stor djurvän som bjuder på apelsinklyftor och tar hand om ensamma katter. Ingen pratar mer än Metha.
Staffan - Pappa till brudens bästa vän. Djurgårdare som drivit pub i källaren. Tarzan.
Mina girls!
Total lycka att vara samlade på detta sätt.

Stort tack för en oförglömlig bröllopsfest fylld med skratt, galenskap, glädjetårar och mycket kärlek. 

No comments:

Post a Comment