18 June 2011

Olika roller på Liseberg

Förra helgen var det dags för årets första(för jag är ganska övertygad om att det kommer fler) åka-karuseller-dag på Liseberg. Klara kunde inte sluta tjata om den nya attraktionen Atmosfear, medans jag gick bredvid och kände mig en aning tveksam. 100 någonting meter upp i luften är i min värld lite för högt. Jag sitter hellre på en parkbänk och dinglar med benen än så långt upp. Vi åkte och åkte tills vi hade skrikit oss hesa, eller i alla fall jag var hes. Vi konstaterade båda två att Lieberg och karuseller de blir man aldrig för gammal för. Det är fortfarande lika roligt, skrämmande, pirrigt och fantastiskt som det var när man var 10 år.

När det sen var dags för Atmosfear så bangade jag ur och tog på mig fegisdräkten samtidigt som Klara med små hoppsa steg försvann in i kön. "Jag måste prova den nån gång" tänkte jag när jag satt och väntade, "bara inte idag". Ja, vi får väll se hur det blir med det. Fortsättning följer.
Här stod jag och de andra fegisarna och kollade på...

...när de modiga åkte.

No comments:

Post a Comment