08 June 2011

Dagens höjdpunkt

Dagen börjar gå mot sitt slut och jag sitter tillsammans med de två sista pojkarna på 1-3 avdelningen ute på gården och äter lite banan för att stilla våran eftermiddagshunger. Bananen tar snabbt slut, och de båda pojkarna vill ha mer. Jag visar dem det toma skalet och säger "nej nu blir det inget mer för bananen slut"
"Kan vi inte göra en ny banan?" undrar den ena pojken.
"Jo kanske, men jag vet inte hur man gör en banan" svarar jag. "Vet du?"
"JA" svarar han då självsäkert.
"Jaha, vad behöver man för att göra en banan då?"
Han tittar lite omkring sig, funderar och sen börjar han räkna upp:
" Man behöver en katt....oh....oh....gräs, en ko....oh oh....grus och vatten" Han leker att han stoppar allt det i det toma bananskalet. " Sen stänger du de och skakar lite så blir det en banan" säger han till mig som sitter med skalet i handen. Jag gör som han säger och öppnar sedan försiktigt skalet. "Ne men, det blev visst ingen banan" säger jag lite besviket.
"Nej vi glömde kaffet" säger 3-åringen med ett stort leende och en suck.
UNDERBARA UNGAR!
Var så goda mina vänner där har ni receptet på hur man gör en banan.

1 comment:

  1. Härliga ungar:) Hoppas allt är bra med dig vännen och att vi ses snart!! Stora kramen från sis

    ReplyDelete