21 August 2009

Allting är relativt....

Alla är vi olika och i den demokratiska och medmänskliga andan som vi lever i 2009 så är det helt ok att vi är olika. Klä dig hur du vill, tro på en valgud, färga håret oranget, älska både kvinnor, män och djur, ät kanelbullar med kaviar på, rösta på Kalle Anka partiet....ja allt det här är ok, jag tycker att allt det här är ok....
Men sen ibland så blir dessa mänskliga olikheter bara så roliga, så där roliga så att man måste vika sig dubbel och skratta tills man får magknip och maskaran bara rinner ner för kinderna. Den senaste veckan har jag träffat på två olikheter så då har handlat om olika former av njutning. Den ena om mat och den andra om asfal.....och oj vad jag har skrattat.
Tillfälle 1: Min härliga vän Sara tyckte att en eldgrillad(vi orkade inte vänta på någon glöd) korv med bröd och potatissallad var den godaste maten hon ätit. Lite ursäktad är hon då vi hade gått över 1 mil, vi var trötta, hungriga och sen ösregnade det.
Tillfälle 2: Jag och godingen Isse Pisse sitter i hennes bil på väg hem från Linköping. Hon kör och kläcker helt plötsligt: "Va skönt det är att köra på ny asfalt!" Jag tittar på henne och det tar ett par sekunder innan vi båda bara brister ut i skratt....vilken annaorlunda njutningen och då har hon inte ens grusväg hem till sig så som jag har. Hennes förklaring var för lång och krånglig så vi lämnar det vid att tjejen gillar att köra på ny asfalt.....
Summan av kardemumman: ALLTING ÄR RELATIVT!

No comments:

Post a Comment