27 January 2010

När man inte är kvar på landet så kan man ju i alla fall kolla på TV

Världens längst jullov är sedan i måndags över och åter är livet igen på blodigt allvar. Nej riktigt så illa är det inte. Men det var en ordentlig rivstart på min nya kurs IKT( Informations och kommunikations teknologi) Två bokseminarier i slutet på denna veckan, så slut på de lata dagarna hemma i skogen i Västra Harg. Det var härligt att vara på landet, ha nära till naturen och enkelheten. Man kan säga att jag spenderade tre veckor endast iförd mitt underställ, det tvättades då och då men jag slet väldigt lite på min övriga garderob.Det var så skönt att bara klä på sig och gå ut och gå. Vintern är charmig när man har nära till naturen där den är som charmigast. Här i Karlstad känns det än så länge bara kallt, oplogat och slaskigt. Som tur är så kompisarna mina som galna i att få träffa mig så här när man precis har kommit tillbaka(det kommer gå över)och sen är det en massa bra TV program så här års. Mitt liv vore tråkigare utan:
De gamla, hårt kämpande idrottsstjärnorna i Mästarnas mästare
Sissels utläggningar om de 7 dödssynderna.

Fredrik och Christian i På spåret
Jag tycker att de är ett underbart team och just därför vill jag avsluta med ett citat från senaste avsnittet. Gustav II Adolf hade skrivit kärleksbrev till sen ungdomskärlek Ebba Brahe. Han inledde mycket romantiskt ett av breven på följande sett: Min duva, mitt höns.

No comments:

Post a Comment