18 January 2013

The master of orkidéer


Nu har i och för sig min mor varit här och med sina mörkgröna fingrar tagit i mina orkidéer vid ett par tillfällen men jag skulle ändå vilja hävda att jag är lite av en master när det kommer till just denna blomsort. Jag har fått 4 utav 5 att blomma om. 3 av dem har dessutom skjutit nya blomgrenar och 2 av dem blommar för tredje gången. Det krävs mer än tur för att lyckas med detta. Sär här med utnämner jag mig själv till en orkidémaster. 


Att mina andra blommor kanske inte alltid får än så lång livslängd och återkommande blommor tycker jag inte riktigt hör hit. Nej nu fokuserar vi på hur förbaskat lyckad jag är som orkidéägare.  




1 comment:

  1. Jag är också förvånad, här hemma börjar de också att blomma om. Tur jag slängde ut dem:) Må så gott kram från Maria

    ReplyDelete