14 January 2013

En dag i idrottens tecken

Här sitter man i soffan och snyftar och torkar tårarna över bilder på gamla idrottsprestationer. Jag kan inte hjälpa det, för när jag ser bilderna så blir minnet och känslan så påtaglig igen. Mest förundrad är jag över att idrottarna själva klarar av att hålla tårarna tillbaka där de står på idrottsgalans scen och tar emot hyllningarna. Ah ja jag gråter väll lite för dem med. Idrottsgalan är, nu när den ändå kommer på tal, den enda TV-galan värd att se. Detta då den 2013 fortfarande innehåller vissa inslag av kvalitet.

Innan jag bänkade mig i soffan så var jag på kick of för volontärer till friidrotts EM 2013. Jag har nämligen både ansökt och blivit antagen till detta. Jag ska ingå i media gruppen och jag fick idag veta att jag kommer spendera mina arbetsskift i mix zone. Jag, journalisterna, fotograferna, kameramännen och framför allt idrottarna. Bara vetskapen om att få vara nära alla dessa storheter gör mig barnsligt lycklig. Om 6 veckor är det dags, då smäller det, för då går Friidrotts EM 2013 av stapeln i Göteborg.


No comments:

Post a Comment