18 January 2012

Amerikat - San Francisco

Det bästa sättet att förklara hur underbart San Francisco är är genom att säga "dit vill jag åka tillbaka!" Oftast när jag har varit någonstans så brukar jag känna mig nöjd och mätt. Lusten och längtan att åka tillbaka infinner sig väldigt sällan. Men San Francisco har någonting. San Francisco har DET, som min mamma skulle ha sagt. Det är en vacker stad med parker, broar, kullar och vatten. De olika stadsdelarna utstrålar karaktär, kultur och historia. Människorna är trevliga och öppna. Shopping, caféer och restauranger ja allt är toppen. Jag hade underbara dagar och kvällar i den charmiga "lilla" storstad.
Onormala svenskar uppe på Twin peaks. Fin utsikt över hela staden. Onormala är vi för att vi inte posar som andra tyckte amerikanen som tog kortet.

Lunch på Baker beach. Schysst läge.

Jag och stora Bäck framför pampiga Golden Gate Bridge.

Alcatraz där i bakgrunden.

Jag och lilla Bäck i det fina vädret.

Cable car
Lombard street

Cheescake at Cheescake factory

Snacka om lycklig och då har jag inte ens smakat än.

Shopping i Walnut Creek.

Fina och mysiga Fishermans Wharf.

Första dagen och lunch i en av stadens parker.

Haigt street och hippie kvarteren. Här är det alltid summer of love.

På hörnet av Haight Ashbury.

No comments:

Post a Comment