20 February 2013

Han fattas mig!

Ny period och nytt projekt. Idag hade vi projektstart på jobbet och när eleverna på morgonen möttes av ett gäng tokiga Astrid Lindgren figurer så stod det ganska klart vilket projektet var. Nämligen; Astrid Lindgren. När vi för ett par veckor sedan bestämde vilka karaktärer vi skulle vara så bestämde jag mig för en sak: nu ska jag gå all in! Emil, Lotta på Bråkmakargatan, Ronja och Karlsson på taket visade sig vara populär och lite snälla och förutsägbara. Nej jag behövde en lite oväntad figur som skulle sticka ut. jag ville klä ut mig på riktigt och verkligen bli någon annan. Jag hade en grym Vildvittra-röst som liten, skulle det gå att träna upp den igen kanske? Men nja lite träligt att vara naken på överkroppen. Något som skulle kunna uppfattas fel av besökande föräldrar. Nu har jag det! Jag ska vara Skalle-Per! Tänk vad kul att få vara den tokiga och samtidigt så kärleksfulla gamla gubbe. Så fick det bli, och idag var det dags!:)
 

Skalle-Per i egen hög person:)


 En av mina underbara kollegor som Karlsson. 


Har du någonsin sett en stiligare Lilla gubben? Lite smal om halsen kanske....


Hela det glada gänget. 
Man borde klä ut sig lite oftare för himmel vad kul det är!

No comments:

Post a Comment