31 July 2009

Anna, hur är det att vara vuxen?

I fredags kväll så var de sleepover i Runneberget...vilket inte är det samma som vilken sleepover som helst inte....icke icke...
På just denna som förkom det Twister, fnitter i massor, gömma nyckeln, god mat, bus och promenader med Zimba och en på tok för tidig lördagsmorgon....men oh så trevligt vi hade!

Kvällen största skratt kom från mig o Maria när ida helt oväntat tittar på mig och frågar:
Anna,hur är det att vara vuxen?
Jag blev full i skratt och tittade tillbaka på henne. Jag undrar om min förvirring lös igenom då Ida forsatte:
Var det en konstig fråga?
Maria och jag började skratta och den lilla rara nyfikna flickan fick aldrig något svar på sin stora fråga. Men vad skulle jag ha svarat? Vad är ett bra svar på en så svår fråga? Jag har funderat sedan frågan ställdes, det kan jag lova. Men de svaren jag kommer på känns inget bra att ge som svar till en förväntasfull 5 åring som planerar sitt kommande vuxenliv med största noggrannhet....

1 comment:

  1. Jag gillar med allsång och vad mysigt ni haft det..skulle inte tro annat så mysigt ni bor.

    Idag är det strålande sol..ska kolla några mail..sedan stänger jag datorn för idag..jag vill ut och sola..och vi behöver packa.

    Kram Lotta

    ReplyDelete